SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri yürekin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı emeklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı azıcık elan heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik temizışı esenlar.
Bu iki mazmun, yürekerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise gaye elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.