Logo nedir? Lafız valörı olarak hakikat muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak nüfus veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde hareket gösteren işlemletmelerin umumiyetle logoları bölümü temsil eder. Ancak yekten şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olanaklı olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine yaraşıklı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliısilsile icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit birlikte akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.